Welcome to TVceramah
"DENGAR..FAHAM..FIKIR"
 
img172/3269/bannerkakwr8.gif
start : 10/09/2008 ~ 10/10/2008 (1bln)  
img206/1558/untukdisewaasx3.gif
 

Siaran Langsung PARLIMEN MALAYSIA


Blog For Free!


Archives
Home
2009 February
2009 January
2008 November
2008 October
2008 September
2008 August
2008 July
2008 June
2008 May
2008 April
2008 March
2008 February
2008 January
2007 December
2007 November
2007 October
2007 September
2007 August
2007 July
2007 June
2007 May
2007 April
2007 March
2007 February
2007 January
2006 December
2006 November
2006 October

My Links
keadilantv
TarakNama
terengganukini
Tengokaje
TaraknamaV2
M@rhaen
Vcd2buy
TranungKite
HarakahDaily
TVkelantan
tvPAS
WTV8
webTV Parti PAS

tBlog
My Profile
Send tMail
My tFriends
My Images

Sponsored
Create a Blog!





Apa pendapat anda mengenai TVceramah?
Amat Baik
Baik
Sederhana
Buruk
Amat Buruk
  
Free polls from Pollhost.com

 
PENGUMUMAN:
kami menyediakan ruangan iKLAN untuk sesiapa yg berminat hendak mengiklankan IKLAN mereka.. buat permulaan kami menyediakan ruangan berbaris di bawah setiap FRAME TV. Sila hubungi admin untuk keterangan lanjut. 
 


 
PERHATIAN:
Ceramah sesuai di tonton dalam FIREFOX & IE dengan menggunakan sofeware RealPlayer
(DownLoad RealPlayer) 
 

 
Jika Ceramah yg dimainkan tersekat-sekat diharap anda bersabar, sila pentingkan kualiti kandungan ceramah yg diberikan drp kuality gambar yg ditonton...
Harap Maaf atas kesulitan yg anda hadapi..
 


 
Mohon Sumbangan Ikhlas:
Memandangkan sekarang kos untuk menyelenggarakan tapak TVceramah ini semakin hari semakin bertambah dengan rasa rendah dirinya saya sebagai ADMIN TVceramah ingin memohon jasa baik sahabat2 dan rakan2 pejuang semua DANA untuk meneruskan terbitan ceramah terkini disini. Antara tujuan DANA ini diperlukan adalah untuk membeli VCD2 ceramah yg terkini dan di download kan di web ini. Insya'allah saya akan mengusahakan utk mendapat ceramah2 terkini supaya kita semua mendapat INFO dan ISU terkini melalui web TVceramah ini. Segala bantuan dan sumbangan anda amat2lah dihargai dan semoga Allah membalasnya.
 
Cara menyumbang:
Anda cuma perlu emailkan kepada saya TVceramah@gmail.com no pin prepaid untuk talian celcom (013/019). Terpulanglah pada anda untuk memberikan no pin yg bernilai berapa pon (RM10,RM30,RM50). No pin ini anda dapat memperolehinya apabila anda membelkinya di kedai tambah nilai line hp anda.
 
 

Visitor Map



 
 
Ingin Download video di TVceramah sila gunakan
 :: DownloadVideo ::
atau
:: VideoDownloader ::
(sila ikut arahan yg diberikan) 
 


Free Page Rank Checker 

free website counters
Comcast High Speed

 

counter free hit unique web
Status Today

My Topsites 50 Fuiyoo Portal

Malaysia Topsites




counter



Ukhwah.com :: Top Blog


 


Siaran Langsung PARLIMEN MALAYSIA
04.29.08 (8:03 am)   [edit]
Siaran Langsung
PARLIMEN MALAYSIA
Sila TEKAN STOP untuk OFF player
Dewan Rakyat akan bersidang
pada 28 April hingga 27 Mei 2008
setiap hari Isnin hingga Khamis
jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang
*Sumbangan TVpas.com


 


posted by: riana (reply)
post date: 04.29.08 (3:59 pm)

Assalamu'alaikum
Saya sangat senang sekali melihat TV Ceramah, ini merupakan langkah maju bagi syiar agama.
Maju terus islam



posted by: tvceramah (reply)
post date: 04.29.08 (4:57 pm)

TERIMA KASIH SAHABAT
rajin2lah berkunjung selalu...



posted by: mizec (reply)
post date: 04.29.08 (8:27 pm)

Apa dah jadi? sidang parlimen seolah2 berat sebelah.UMNO penakut. Hancurr Malaysia.



posted by: mizec (reply)
post date: 04.29.08 (9:09 pm)

Apa dah jadi? sidang parlimen seolah2 berat sebelah.UMNO penakut. Hancurr Malaysia.



posted by: mizec (reply)
post date: 04.29.08 (9:48 pm)

Apa dah jadi? sidang parlimen seolah2 berat sebelah.UMNO penakut. Hancurr Malaysia.



posted by: pak lah (reply)
post date: 04.30.08 (12:38 am)

knp aku xleh tgk.gelap je video



posted by: pemikir mase depan (reply)
post date: 04.30.08 (1:38 am)

tidak kira apa sekalipun yang terjadi, bangsa melayu agama islam harus memikirkan cara untuk membela ketuanan melayu islam.. apepun islam tetap no 1..ingat negara malaysia dahulu ramai melayu memerintah....



posted by: tvceramah (reply)
post date: 04.30.08 (5:36 am)

Jika gelap diharap klik button 'play' 2,3 kali.. insya'allah ada laa tuu..



posted by: man (reply)
post date: 04.30.08 (11:31 pm)

kenapa tak de pun
gelap aje. dah tekan play 5,6 kali serupa jer



posted by: ajay (reply)
post date: 05.01.08 (4:58 am)

dah cuba byk kali tak boleh buka pun



posted by: man (reply)
post date: 05.01.08 (7:12 am)

macamana ni. tak boleh tonton siaran parlimen ni. frust la. sape yg tau tlg boleh tak? plzzzzzzzzz



posted by: mizec (reply)
post date: 05.01.08 (8:10 pm)

Mmg melayu yang m'merintah, tp menggunakan undang2 siapa? British. Klu Melayu islam, knp tolak hudud?




posted by: (reply)
post date: 05.02.08 (12:50 am)

tak buleh buka pun



posted by: tvceramah (reply)
post date: 05.02.08 (9:06 am)

Dewan Rakyat akan bersidang
pada 28 April hingga 27 Mei 2008
setiap hari Isnin hingga Khamis
jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang
Sumbangan TVpas

-UNTUK MAKLUMAN SIDANG DEWAN BERSIDANG SEMULA HARI ISNIN NANTI...



posted by: (reply)
post date: 05.04.08 (7:46 pm)

tolonglah komp saya juga gelap Macam mana nak komen



posted by: TVceramah (reply)
post date: 05.04.08 (8:41 pm)

so far siaran langsung dapat di ikuti dengan lancar tanpa ada gangguan...ada apa masalah yg dapat di tolong..

boleh jugak cuba di TVpas dot com, TVkedah dot blogspot dot com,



posted by: (reply)
post date: 05.06.08 (12:50 am)

saya dah terblok video.. mcm mana nak dpt blk



posted by: (reply)
post date: 05.06.08 (12:51 am)

saya dah terblok video.. mcm mana nak dpt blk



posted by: melayu (reply)
post date: 05.06.08 (10:34 pm)

syukurlah tengok siaran lansung



posted by: bob cek (reply)
post date: 05.07.08 (8:14 am)

Reply to:
wak pakai apa ia kena pakai streamyx n install plugin window media player9 paling koman yang terbaik window media player 11



posted by: doroy (reply)
post date: 05.07.08 (8:16 am)

Reply to: riana
Salam............knp xder suara ahhhhhhhh.wak dgr xsuara.



posted by: mat (reply)
post date: 05.07.08 (9:15 pm)

pas bodo




posted by: mat (reply)
post date: 05.07.08 (9:16 pm)

malu la !!!!! kau menang sebab nasib!!!



posted by: mizec (reply)
post date: 05.08.08 (12:44 am)

Umno menang sbb ape? Menipu dlm pilihanraya.



posted by: zackmlka (reply)
post date: 05.08.08 (10:19 pm)

pihak bukan pemerintah jgn terlalu gairah hingga terlupa diri bercakap ikut sedap mulut dan jgn menyinggung perasaan orang lain. Tingkah laku yang sering kali buruk amat memalukan



posted by: mizec (reply)
post date: 05.08.08 (11:36 pm)

jgnlah kita jd rakyat yang selalu diperbodoh'n oleh pemimpin2 yang sama agama & bangsa. Dimana kebaikan& keadilan yang kerajaan pemerintah laksanakan? Cuba Sebut?



posted by: mizec (reply)
post date: 05.08.08 (11:42 pm)

Dari mula kita lahir, ape yang kerajaan tanggung untuk membantu kita? Ingt, Setiap Hari rakyat boleh Menanggung hidup para pemimpin. Jgnlah selalu mengungkit hal subsidi. mereka dibyar gaji untuk mengurus'n harta negara. bukan harta bapak diorang.



posted by: pas (reply)
post date: 05.09.08 (6:58 am)

xbuleh keleh



posted by: jay (reply)
post date: 05.09.08 (9:16 pm)

tahniah ahli parlement semua.perbahasan bertamabah berkualiti,mp oposisi berbahas dengan penuh kualiti dan sesuai dengan reality.saranan kami dari rakyat,pada mp pembangkang jangan ragu menyokong program kerajaan yang baik,begitu juga ahli mp kerajaan program yang baik oleh pembangkang hendaklah disokong.jangan kerana prinsip parti rakyat merana.



posted by: jamal (reply)
post date: 05.11.08 (9:24 pm)

alhamdulilah syukur pada allah dgn tersiarnya siaran lanngsung parlimen ini, telah membuka lambaran baru arena politik negara



posted by: ustaz (reply)
post date: 05.11.08 (10:52 pm)

Saya rasa puas hati dan mengalu-alukan TV Ceramah yang membuat siaran langsung di parlimen. Teruskan usaha baik anda.



posted by: idhassan (reply)
post date: 05.12.08 (8:55 pm)

tuan moderator, hari ni xde ke siaran langsung palimen?? xbleh buka pun..



posted by: papabz (reply)
post date: 05.12.08 (10:52 pm)

alhmdlh,,tahniah kpd YB semua,,kekal kan debat yg tertib dan sopan




posted by: papabz (reply)
post date: 05.12.08 (10:54 pm)

alhmdlh,,tahniah kpd YB semua,,kekal kan debat yg tertib dan sopan




posted by: papabz (reply)
post date: 05.12.08 (10:57 pm)

alhmdlh,,tahniah kpd YB semua,,kekal kan debat yg tertib dan sopan




posted by: amli (reply)
post date: 05.12.08 (11:42 pm)

tapi masalahnya byk sangkut2lah.......



posted by: sawi (reply)
post date: 05.13.08 (12:38 am)

Reply to: mizec
jgan ingat pembangkang tu semua betul.....dulu pas kata tak nk joint dengan DAP.....so sekarang mcm mn.....suruh hj adi awang jeler lidah tgok.....bercabang ker tak...jgan guna nama islam atas kepentingan peribadi dan politik.......apa dh jadi dngan PAS....kenapa bersahabat dengan DAP......



posted by: AKU (reply)
post date: 05.13.08 (1:06 am)

sawi, kau ni sayur jenis apa ah?




posted by: papabz (reply)
post date: 05.13.08 (1:22 am)

sawi...ko masih nk umno ker?,,,,,ko baik ddk diam,,,tgu esok hari ko tgk sape yg akan berkerjasama dgn PR,,,sawi busuk ni




posted by: papabz (reply)
post date: 05.13.08 (1:26 am)

aku rasa PR bnyk yg betol...kalau tak,,mcm mane blh dpt undi bnyk.....sawi ngok




posted by: mizec (reply)
post date: 05.13.08 (5:34 am)

kpd sawi, guna'n akal yg tuhan bagi. x pyh la nak m'bodek Babi Negara (BN).



posted by: mizec (reply)
post date: 05.13.08 (5:56 am)

Salah ker klu bekerjasama dlm m'perjuang'n keadilan& demokrasi dlm negara ini? Pas bukan perjuang'n sistem komunis. DAP menolak hukum hudud sbb Ahlinye bukan islam, UMNO tolak hukum hudud sebab aper? jwb Sawi.



posted by: mizec (reply)
post date: 05.13.08 (6:04 am)

Lagi 1, Umno guna'n Slogan ISLAM HADHARI tu utk aper?



posted by: raudhah (reply)
post date: 05.13.08 (6:24 pm)

alah hadhari ape kalau kepala bini sendiri pun boleng x der tudung. tu dah jadi "islam hadumno". lain kali nak jadi pemimpin, 'rakyat' yang ada dlm keluarga tu kena bentuk dulu. cakap x serupe bikin. tu 1 lagi, ahli parlimen rembau tu, memalukan moko org n9 yo. balik kg poie moncobak laie elok. lopeh tu ajak sawi join. boleh niago sayor. ada akal pakai. sekarang kebanyakan kite educated. bukan calang2 rakyat. pemimpin umno tu ingat sume educated ke. hukum agama yang basic pun x lepas.



posted by: papabz (reply)
post date: 05.13.08 (9:44 pm)

islam hadhari tak pakai tudung,,,meluat....sukati bersalam jer umno ni......mcm mana rakyat tak tgk benda2 ni..................tolak umno tolak BN




posted by: papabz (reply)
post date: 05.13.08 (10:09 pm)

islam hadhari tak pakai tudung,,,meluat....sukati bersalam jer umno ni......mcm mana rakyat tak tgk benda2 ni..................tolak umno tolak BN




posted by: papabz (reply)
post date: 05.13.08 (10:09 pm)

islam hadhari tak pakai tudung,,,meluat....sukati bersalam jer umno ni......mcm mana rakyat tak tgk benda2 ni..................tolak umno tolak BN




posted by: sabar (reply)
post date: 05.14.08 (4:09 am)

buat sawi yang dah layu ni,
umno ni per benda kau tau tak? kata pertubuhan Melayu" tapi nama UMNO. Per binatang nie. Tipu orang hidup dan oghang mati. Sawi.. jkau syok sangat dgn umno tu bila jalan nanti elok bungkus dgn bendera umno dan bila Mungkar Nangkir tanya kau jawap aku islam hadhari.



posted by: sabar (reply)
post date: 05.14.08 (4:14 am)

lagi satu pesan kat sawi ni.. kalau kau dok baca surat kabar Utusan Meloya, B.hairan & star tu saja sampai bila pun otak kau tu tak terbuka macam abang Khairi J (monyet) tu



posted by: papabz (reply)
post date: 05.14.08 (4:56 pm)

sawi buruk tu,,,kambing pun tak lalu makan ,,,,umno dah pupus dah,,,ko tgk la nanti



posted by: mjarix (reply)
post date: 05.15.08 (12:37 am)

sawi busuk...insaflahh....sedar lah dan balik ke pangkal jln...btul lah,kalu Allah nk seseorang itu sedar Allah akan bagi hidayah...tetapi si sawi ni Allah x buka kan lg pintu hidayah kpd nye,sb tu dia asyik nmpak yang umno tu btul blake...insaflah weiiiiiiii sawi..



posted by: ubi_kayu (reply)
post date: 05.16.08 (4:51 am)

ubah cara hidup - PM...
lepas ni ko makan sawi ajelah...



posted by: Cina_muslim (reply)
post date: 05.17.08 (9:22 am)

Bagus la menyedarkan masyarkat.



posted by: mjarihantu (reply)
post date: 05.20.08 (12:39 am)

asyik lekat je...knp ni...saya je mcm ni ke ramai lg yang tgk lekat2 ni...



posted by: minah mjg (reply)
post date: 05.20.08 (9:13 pm)

bodo sawi tu...ingat bleh kaya ke join umno..yg kaya org2 atas je,awk tetap sawi yg layu hukum buang tong sampah je...taubat le,semua masyarakat tk kira kaum semuanya dh tlok umno bodo



posted by: (reply)
post date: 05.21.08 (2:16 am)

kenapa kutuk ke sawi tu xleh terima hakikat yg betul juga yg slahtetap salah,yg sibut pakai tudung tu org pakai tudung baik sgt ke?.hati mahu baik be



posted by: mizec (reply)
post date: 05.21.08 (7:42 pm)

Aper bodoh sgt kau nie? Jgn Bandingkan dgn yang buruk, cuba bandingkan dgn benda yang baik. tuhan suruh pakai tudung, jd pakai la. Baik atau tak hati dia, jwb la kat mahsyar nnti. jgn jadikan yang buruk sebagai contoh, jadikan puteri rasulullah sebagai contoh, bukan puteri UMNO.



posted by: kobis (reply)
post date: 05.22.08 (9:56 am)

pakai tudung tu kan wajib...
sawi betullah ko ni...



posted by: jowi (reply)
post date: 05.23.08 (3:49 am)

ngaper dulu masa kempen PAS nak tentang kandang BABI habis-habisan kat Selangor. Tapi bila dah merintah PAS pula sokong PENUH kandang BABI...aku kena tipu ker ?????



posted by: mizec (reply)
post date: 05.24.08 (1:13 am)

mmg la PAS bangkang sbb dulu kandang babi tak ikut sistem yg betul. skrg selangor di bwh PR. jd kena la selesaikan mslh tu mengikut sistem yang betul. Babi jgk ciptaan ALLAH. Jgn jd Khir toyol, Duit Nak, tp x mau selesai'n masalah. Yg jd mangsa, MELAYU.



posted by: jawa (reply)
post date: 05.24.08 (9:28 am)

khir tonyok la yg luluskan...
ko kene tipu ngan khir tonyok la...



posted by: mizec (reply)
post date: 05.26.08 (12:43 am)

PR silap kerana melantik Wan Azizah sbgi ketua pembangkang. Sepatutnyer cari orang yang yg lebih layak. Carik la org mcm Allahyarham Ustz Fadzil Noor.



posted by: mizec (reply)
post date: 05.26.08 (12:48 am)

Ikut Sunnah Nabi, Lelaki sebagai pemimpin, bukan perempuan. Tak guna PR menang besar, klu ketua lemah. Tukar la balik ketua pembangkang, PR.



posted by: LEMBU (reply)
post date: 05.26.08 (4:21 am)

abg mizec...bukan ke tempat yg nak buat kandang babi tu tempat melayu...maknanye MELAYU lagi la yg jd mangsa. Ngape x nak bela plk nasib melayu?...betul la makhluk ciptaan ALLAH...tapi ngaper BABI...bukan LEMBU...yang semua bangsa and kaum boleh makan...



posted by: kambing bandut (reply)
post date: 05.26.08 (4:27 am)

aha....bela kambing ke...itik ke...ayam ke...tak pun ngaper x bela BABI kat Pulau Ketam...dah gerenti x de MELAYU...



posted by: mama (reply)
post date: 05.26.08 (6:59 am)

aku tunggu2 mana kata PR nak bagi rm kt anak2 tabika...
bila la agaknya dapat...bleh la guna utk bebudak tu...



posted by: hafzacz (reply)
post date: 05.26.08 (7:01 pm)

saksikan siaran lansung hari ini kamarul hari ni last




posted by: mizec (reply)
post date: 05.26.08 (9:25 pm)

tu la, lain kali jgn asyik dok tgk media massa yang BN punyer(TV1,TV2,TV3,UTUSAN), pegi la tgk kat sepang tu. blh dikatakan 70% bangsa asing. 30% je melayu. Kenapa baru skrg nak buat kecoh. Dulu BN perintah, takde babi ker kat situ?



posted by: mizec (reply)
post date: 05.26.08 (9:31 pm)

Sudah berapa generasi diorang bela Natang tu? Kenapa BN tak selesaikan mslh nie selama m'merinth. PR br berapa Bln m'merinth selangor? org yg nk selesai'n mslh(PR) kau complain, org yg tak buat aper2(Khir toyol) Lepas.



posted by: ayah long (reply)
post date: 05.26.08 (10:00 pm)

Kalu PKR jujur, kaji kembali kelulusan kandang babi Mega. Ketahuilah reban ayam mengeluarkan bau yang teruk apatah lagi babi. Ingatlah tabiat orang cina, ia akan lakukan sehingga betul-betul disekat. tabiatnya lebihkurang pati Indon di pasar malam



posted by: kambing bandut (reply)
post date: 05.27.08 (3:37 am)

betul cakap ayah long tu...wahai abg mizac... nampaknyer abag mizac yang nak sokong hancurkan melayu Islam... kalau dulu BN dah wat salah...janganlah PR nak sambung wat SALAH... betulkan la...x yah buat kandang BABI langsung...



posted by: kayu jati (reply)
post date: 05.27.08 (3:41 am)

PR memang satu kumpulan yang pentingkan politik... PAS langsung dok diam pasal kandang BABI... dulu kutuk PM kata gembala BA... tapi sekarang sapa yang jadi Tokey GEMABALA BA...jadilah Selangor Jelapang BA....



posted by: mizec (reply)
post date: 05.27.08 (4:02 am)

aper alasan kau kambing mengatakan aku nak hancur'n melayu islam. siapa yg selama hari ni selalu melaungkan slogan Masyarakat Majmuk? Fhm tak maksudnyer?



posted by: mizec (reply)
post date: 05.27.08 (4:19 am)

So skrg diorang tuntut hak dia. Selama nie aku tak dgr pun Melayu Sepang complain psl babi. Setahu aku Rkyat Mlaysia sblm ni tak pernah menolak teknologi moden dr luar utk diguna'n utk kebaikan Mereka. Yg korang sibuk2 sgt ni, Korang dok Sepang ker?



posted by: kayu jati (reply)
post date: 05.28.08 (8:36 am)

Mizec yang cerdik...Islam Hadhari untuk org melyu islam, pulak di haramkan...pasal apa kandang BABI x di haramkan ? apa dah jadi nie wei...



posted by: kambing bandut (reply)
post date: 05.28.08 (7:44 pm)

mizec...mengapa tidak baca, faham , hayati dulu apa itu ISLAM HADHARI...adakah ia merosakkan akidah orang Islam... setahu aku ia adalah satu wadah bagi menggilapkan lagi kegemilangan tamadun Islam itu sendiri...mengapa x sokong...ni terus haram... yang BABI tu terus halal je...fikir...fikirkan lah



posted by: mizec (reply)
post date: 05.28.08 (7:49 pm)

Aper Yg kurang pd Islam Yg Rasulullah s.a.w perjuang'n? Islam m'haram'n umat mkn Babi. Yg Nak bela Babi tu org melayu islam ker?



posted by: mizec (reply)
post date: 05.28.08 (8:19 pm)

Pegi baca dulu khutbah Rasulullah yg terakhir pd 9 zulhijjah 10 hijrh, Dan kau sebut 1 kelebihan islam hadhari Yg BN kenal'n tp takde pd islam yg dibawa oleh Rasulullah s.a.w



posted by: palembang (reply)
post date: 05.28.08 (11:46 pm)

nape x de sore nie..



posted by: mizec (reply)
post date: 06.04.08 (9:56 am)

kpd Ayah Long, klu BN jujur nak menolong rakyat, knp tak kaji semula kenaikan harga minyak?



posted by: raudhah (reply)
post date: 06.04.08 (11:30 pm)

ha...minyak dah naik. padan muka. yang kambing terus jadi kambing, yang kayu terus jadi kayu, ayah long tu lebih baik jadi macam ayahpin. yang melayu terus jadi bodoh dan dibododohkan oleh pemimpin yang bodoh dan tak tahu camner nak pimpin negara. yang dia tahu camner nak penuhkan tempolok kroni dia. cube bagi tau berapa lama k'jaan beleh bagi rebet minyak tu. korang bayar roadtax setahun berape ringgit? paling bangsat pun 200. kira k'jaaan bagi rebet pun 400. minyak korang setahun 400 ke? abih tak pikir orang yang guna enjin bot untuk cari makan kat laut dan sungai. lepas ni tak dapatlah korang nak makan udang galah sungai timun tu dgn harga rm 50 sekg. silap2 rm 70 sekg. paklah tu senang2 naikkan minyak. dia seliter pun x penah beli pakai duit sendiri. sume duit rakyat. pk lah kite kerja macam nak mati tapi hasil lebih ke tempolok dia. negara yang bukan pengeluar minyak pun naikkan 10% je. ini malaysia, ada minyak sendiri lak tu. tepuk tangan untuk penyokong bn yang pangkah "Barang Naik" masa pilihanraya aritu. ini masa korang dapat imbalan dia. tu tanda pemimpin korang mengucapkan terima kasih. pas ni boleh buat kenduri kesyukuran coz dah dapat hadiah.



posted by: raudhah (reply)
post date: 06.04.08 (11:58 pm)

cubelah kalu pikir selama ni apa saje yag naik kat malaysia ni penah turun ke? korang ingat kjaan yang korang agungkan tu boleh turunkan harga minyak dalam masa 4 tahun ni. baru berapa bulan menang pilihanraya dah tejulur taring pas ni tah ape lagi. yang berpusu2 pegi beli minyak sampai tengah mlm pun tak der makne.bukan dapat beli stok sampai 4 tahun pun. bile PR naik tak brape bulan dah ada yang bising tagih janji, duit tadikalah, air freelah. ni yang bn ni perintah dah berpuluh tahun tapi rasernye makin menyusahkan ORANG MELAYU.korang jgan pikir korang dapat beli rumah, moto, handphone, tanah dan aper saje kemewahan yang ada pada hari ini datang dari kjaan yang ada pada hari ni. sume tu dengan usaha dan titik peluh korang sendiri. kjaan hanya menyediakan kemudahan. kalau PR jadi kjaan pun tetap ada kemudahan tu sume. sebab tu sume tanggungjawab pemerintah. kjaan war2kan supaya kita menyimpan dan membuat tabungan untuk masa depan. kalau harga minyak, beras, dll asyik naik, rasernye dapat ke kita menyimpan? korang boleh x sekali berpikir untuk ank dan cucu.ank cucu kiter besok bukankan kate nak bermewah nak belajar pun susah. kos hidup dah tinggi. kalu yang duduk kg tu tak yah ceritalah. terlalu taksub ngan bn. padahal ada motor ex5 je. rumah sendiri pun tak der. pun bleh kater minyak tu murah lagi. akal takder. tentu gak arah dia, sekolah tak abih. yang educated tu tp masih kater kjaan sekarang masih prihatin, tak tau lah nak kater. bodoh tahap dewa. aper yang korang takut kalu PR perintah. raserkan dulu angin perubahan. jangan baru 2 bulan perintah dah menilai. ni marah x terkate ni tau tak. pemimpin tu kiter yang bayar gaji dia. pun takut lagi ke. ada yang kate kalau pangkah PR, ank2 tak sekolah. bn tu bukan tuhan yang boleh suka2 ati nak tentukan rezeki ank2 kite. sedarlah orang melayu. jangan terus dilayukan oleh pemimpin yang dah sedia layu. takbir....



posted by: ubi kayu (reply)
post date: 06.05.08 (3:27 am)

hidup pak lah !!!

bapa kemanusiaan...

rakyat digesa ubah cara hidup...

gunakanlah pengangkutan awam...

terutama skali Rapid...

ke arah Malaysia yg gemilang...



posted by: raudhah (reply)
post date: 06.06.08 (7:59 am)

tak payah nak suruh rakyat berjimat sampai kena ikat perut. yang kat atas senang2 p melancong pakai duit rakyat. vvvvvip yang pakai merc, bmw dan ape saje kereta mewah yang ada tu suruh jualkan dulu untuk perbetul dan perbaiki ekonomi negara. beli kereta pakai duit sendiri, beli rumah sendiri baru rase susah ke senang nak hidup. jangan tahu nak kereta rasmi, kediaman rasmi je. rakyat dinasihat jgn pandu laju, jgn memotong untuk jimat minyak. yang dia berdesup dengn kereta pemberian rakyat ikut line 1 kat highway. rakyat disuruh ikat perut. dia ikat mata buat buta dengan apa yang rakyat tanggung. meluat tahap dewa dah.



posted by: sang kelembai... (reply)
post date: 06.08.08 (4:32 am)

hidup pak lah...naikkan lagi minyak banyak2. biar sampai terjelir lidah rakyat menanggungnya. alang2 naikkan minyak, biar sampai orang naik minyak...bagus...bagus...bagus...sokong lagi parti barang naik..padan muka hang pa......



posted by: papabz (reply)
post date: 06.12.08 (5:32 pm)

mari la kentut beramai2,,,,makan la ubi kayu bnyk2




posted by: pak omaq (reply)
post date: 10.22.08 (3:31 am)

apa jua kemudahan yag kita perolehi samada dulu atau sekarang,jgnlah disalahgunakan...apa barangpun kalau disalah gunakan pasti mendatangkan kerosakan..insaflah semua wahai rakyat malaysia...



posted by: hamba Allah (reply)
post date: 11.19.08 (10:13 pm)

Reply to:
isteri hamba bertudung hamba orang umno tapi hamba tak tak tolak hudud tapi hamba kesal teman hamba orang pas bini sidai baju berkemban anak kena tangkap khalwat dengan anak dara orang perut dah 3 bulan laki dia sembahyang di masjid luar tempat dia mastautin .ni apa cerita.ada pulak teman hamba orang pas tu main nombor ekor .diluar pakai ketayap bila sampai kedai ekor buka ketayap ni apa cerita



posted by: hanba Allah (reply)
post date: 11.19.08 (10:23 pm)

pada pandangan hamba fahaman politik berbeza tak salah pas ka umno ka yang penting kita jaga agama kita Islam dan bangsa kita melayu.Itu yang penting.jangan dok kritik sesama sendiri.muhasabah diri sendiri.kembali pada Islam.Hayati sepenuhnya Islam jangan kita dok kata kawan ni kata kawan tu.kita orang islam bersaudara.dok bincang elok-elok.Kita kata kita orang Islam tapi kita tak tunjuk kita tu orang islam yang berbudi baik,percakapan elok,perbuatan elok.Jauhkan sifat irihati,tamak,kata mengata ,salah sesama sendiri.lihat sahsiah Rasulullah.kita ikut cara Rasul.InsyaAllah orang pas` ka umno ka kalau kita punya hati yang baik dan ikhlas Allah bersama mereka .bab syurga neraka,dosa pahala ,kafir mengkafir biar AAlah yang tentukan.



posted by: ongbak (reply)
post date: 12.03.08 (7:02 pm)

salam. sentiasalah ilmiah dan beretik dalam berhujah



posted by: ongbak (reply)
post date: 12.04.08 (7:07 pm)

salam. siaplah menerima perbezaan pendapat , kebenaran manusia tidak mutlaq melainkan Allah dan RasulNya.



posted by: ali alor setar (reply)
post date: 06.14.09 (5:56 pm)

baru jumpa tv ceramah.tq



posted by: aku... (reply)
post date: 04.21.10 (4:56 am)

mana boleh buka...buang masa je...



posted by: jujalpmas (reply)
post date: 07.11.10 (7:07 pm)

bersatulah bangsa melayu jagalah agama islam yang didokong diamal oleh kita sejak toknenek kita lagi sama samalah kita tentukan islam menjadi amalan hidup kita anak anak kita seterusnya jenerasi akan datang asuh didiklah diri dan anak kejalan yang direadai Allah sbw




posted by: (reply)
post date: 10.05.10 (1:53 am)

Hidayah 2 milik Allah.....pas ke umno ke...kalau tolak ajaran agama islam yang sebenar beerti dia tidak mengakui bahawa Allah itu tuhannya....so pkir lah sendiri kalau u all tolak ajaran yg dbawa rasuluallah.sama jugak kalau kita plih pemimpin yang salah untuk memerintah..kalau pemimpin 2 tolak care memerintah secara agamanya bermakna tolak hukum Allah lah....so kalau mengundi 2 ikut lah pemimpin yang agamanya ada bersama...brulah hdup di dlam negara ni aman dan damai seperti zaman khulafa dulu...ada nya agama x de lah masalah sosial yang teruk dkalangan masyarakat ari ni...ni kate hukum yang Allah bagi ni hukum lapuk.....dia ingat dia ckap g2 x mcm org kafir...boleh buat jadi batal iman 2...so pkirlah yang mana baik yang mana buruk..



posted by: Nisa (reply)
post date: 11.22.11 (7:20 pm)

mohon bila bersidang gunakan perkataan yang jelas, bercakap jangan menjerit. mikrofon kan disediakan Wahai MP anda gunakanlah peradaban intelektual anda. Ingat anda sedang diperhatikan....



posted by: (reply)
post date: 03.17.12 (9:56 am)

Semua ok



posted by: Insan (reply)
post date: 03.17.12 (9:59 am)

Selagi bernama manusia, sehingga kiamat org tak Akan puashati...adakah diri kita sudah hebat.



posted by: hanafi (reply)
post date: 06.01.12 (4:05 am)

jadi..



posted by: hanafi (reply)
post date: 06.01.12 (4:07 am)

jadi..



posted by: hanafi (reply)
post date: 06.01.12 (4:08 am)

sebab tu kita harus bersyukur kepada dgn apa yg ada.. tak gitu.

Your Name:


Your Comment:




:: Hakcipta Terpelihara ::



 

 
\\
 

Assalamualaikum....
Alhamdulillah... dengan terlancarnya TVceramah ini di harap ianya menjadi sebahagian drpd medium untuk menyampaikan kebenaran dan ketelusan dalam bidang penyiaran... Insya'allah akan kami usahakan yg terbaik dalam penerbitan siaran TVceramah ini... doa anda kami perlukan.. untuk menjayakan siaran kami..



HUBUNGI ADMIN:
TVceramah@gmail.com
 
 

JOM BORAK



 
 
IKLAN PENDEK
RM10/sebln :


Start 10/10/2008
Tamat 10/11/2008


 
Start : 01/03/2008



:: PROGRAM TERKINI::
Start : 29/02/2008 
 

 
 
CARA MENGIKLAN:
Bayaran yg dikenakan adalah untuk ruangan header ialah RM50/sbln dan di frame video ceramah adalah sebanyak RM30/sbln dan di bahagian ruangan Iklan Pendek sebelah kanan adalah RM10/sebln.
 
Anda cuma perlu membeli top up prepaid CELCOM dan anda emailkan kepada saya itu sahaja dan panjang iklan anda akan diedit oleh saya setakad mana yg mamapu...jika ada perubahan saya akan inform anda semula..